Härliga helg!

Helgen började med en trevlig middag på Trattoria Commedia, med Frida och Lina.
Mysig italiensk restaurang, med god mat.

Igår, lördag, var det verkligen skönt med sovmorgon.
När Mattias for på träning släppte han av mig i city.
Där traskade jag runt och letade efter en frisör.
Det blev tredje salongen gillt.
På Salong favorit fick jag en tid ca 40 minuter senare minsann.
Nu är de slitna topparna borta, så det känns vårfräscht.
Nu är jag även sugen på att färga håret. Tips på färger tas tacksamt emot.
Innan Mattias hämtade upp mig igen, hann jag även springa en sväng på stan,
där de bl.a. bjöd på bulle och kaffe och jag köpte mig 2 par nya skor.
Under eftermiddagen hann vi med ett besök på Ikea och en snabb sväng på Gränby.
Kvällen tillbringades hemma i soffan, framför melodifestivalen.

Idag klev jag upp strax efter nio och även idag strålade solen och även Mattias var ledig. Glädje!
Vi åt frukost, gjorde oss iordning och packade in skridskorna i bilen.
Vi trodde att vi skulle kunna åka på Stiudenternas, men där höll de på att förbereda för SM-finaler, så tji fick vi.
I Fålhagen var det ingen is, och vi tänkte åka hem, när jag kom på att det kanske går att åka i Gränby.
Och det gick finfint. Vi hade nästan hela planen för oss själva och det var massa skönt att glida omkring lite i solen.
På vägen hem köpte vi allt vi behövde för årets första grillning. Hamburgare.
Jag skottade, så gott jag kunde, bort snön från uteplatsen och snart smälter nog resten. Jag längtar!
Lina kom förbi en sväng för att sola sig lite, så vi satt ute en stund och blev kall om tårna.
Jag kände ett sug av att traska ner till stan för att handla lite nya kläder som jag kollat in igår.
Jag kom hem igen med ett par jeansleggings och 2 tunikor. Nu är jag nöjd.
När Mattias varit och tränat har jag haft lite minispa för mig själv här hemma.
Nu är det snart dags att frisera Mattias, samt att äta lite kvällsmat.
Sen är det bara att hoppas på att veckan går snabbt så att det snart blir helg igen.

        


Kommentarer
Postat av: Frida

Härlig helg de där! :) Och trevlig fredagsmiddag var de! ;)

2010-03-15 @ 21:15:02
URL: http://friidutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0