Liten blir större.

Här kommer ett klassikt inlägg om Melker och hans utveckling.
Drygt 5 månader gammal var han 70cm lång och vägde 8340g.
I klädstorlek har han 68/74.
Han sover fortsatt bra om nätterna. Somnar själv i sin säng runt 19.30 - 20-tiden.
Då brukar han sova till ca 4-5 tiden, då han vill ha en slurk med ersättning, för att sedan somna om.
Vi kliver upp runt 8-tiden, då det är dags för frukost, som består av gröt.
Vissa dagar äter han mellanmål innan lunchen, men vissa dagar sover han över det.
Lunch blir det runt 12. Jag har varit för lat för att göra egen barnmat, så det blir burkmat. Mums säger Melker!
Mellan lunch och middag äter han också ett mellanmål, bestående av frukt eller yoghurt.
Middag blir även det burkmat.
Innan läggdags dricker han ersättning, vilket vi ska byta ut till välling så snart han blir 6 månader.
På dagarna får han sova lite när han känner för det.
Jag har svårt att uppskatta hur mycket sömn det blir, men kanske runt 2 timmar totalt.
När han ligger på golvet, rullar han runt mest hela tiden och pratar med sina leksaker.
En annan favorit är att gå i gåstolen. Och att lyssna på musik.
Han kan inte riktigt sitta själv än. Visst, någon sekund, men det tycker inte jag räknas.
2 små tänder har kikat fram och när de borstas tror jag det kittlas, för då ler han så mycket.
Imorgon ska han testa badbyxorna, för då drar babysimmet igång.
Även babymassage står på schemat.
Här var det tänkt att det skulle vara en bild på Melker, men vi har inte lagt in de nyaste i datorn och just nu vet jag inte vart kameran är. Det är lite rörigt efter visningar av lägenheten. Men håll till godo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0