Underbart!

Om två veckor gör vi en flyttstädning i denna lägenhet.
Fram till dess ska jag försöka hålla ordning och städat.
Ha det undanplockat, inga diskberg, inte massa kläder som ligger överallt,
plocka undan Melkers leksaker på kvällarna, ha ren spis osv.
För visst blir det lättare att flyttstäda om det redan är någorlunda rent?
Idag har jag torkat av tv-bänk och soffbord, dammsugit, plockat ur och i diskmaskin,
gjort rent toaletten samt vädrat filtarna.
-
Jag har även sopat undan snö på uteplatsen, tagit en kort promenad,
suttit ute på en bänk och njutit av solen - helt underbart!
Sen så har det ju varit en hel del skidåkning på tv, som jag kollat på.
Bus och lek med Melker är ju självklart.
-
Nu ska jag byta sängkläder.
Om tvättstugan är ledig ikväll tänkte jag tvätta.
Så äre!

Kommentarer
Postat av: Lina

DUKTIGT! Och i den andra lägenheten kommer ni ju få ha en hushållerska i x antal dagar!

2011-03-20 @ 22:06:45
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0