Solsken

Regnet lyser med sin frånvaro vilket är väldigt skönt. I fredags var vi till ett vattenland på eftermiddagen. Där var det även delfinshow. Igår var vi till en marknad, där jag köpte nya solglasögon och sandaler. Melker köpte 2 set med fotbollskläder. Annars badar vi i poolen och är till stranden och leker, tränar och äter gott. Nu är det dags för middag igen.

Teide

Idag hyrde vi en bil och åkte till Spaniens högsta berg, Teide.

När jag frågade barnen vad som varit bäst under dagen så var det ändå att äta glass och att krama Lollo och Bernie.

Teneriffa

Igår flög vi till Teneriffa. Vi fick inte flyga genom Frankrikes luftrum pga någon strejk, så resan tog ca 1 timme längre än beräknat. När vi väl kom fram var det soligt och härligt och idag har det också varit perfekt. Resten av veckan ser ut att bli ganska regnig men vi kan ju hoppas att meteorologerna har fel. Idag har vi iaf passat på att hänga på stranden och lite vid poolen.

Skansen

Idag var det ju ledig dag mitt i veckan. Vi trotsade kylan och gjorde en utflykt till Skansen. Vi började med att dansa ut julen. Sen grillade vi korv och efter det gick vi runt och kollade lite på djuren.

Nyårsafton

Ingen missade väl att det var nyårsafton igår. Vi började dagen med att åka lite skridskor. Sen åkte vi till Gränby centrum för att handla lite. Efter lite vila fick jag, Amelia och Melker gå till frisör Mattias för att bli klippta. Eftersom det var fest så åt vi efterrätt efter middagen och den åt vi tillochmed i soffan. När barnen lagt sig kollade jag och Mattias på två avsnitt av House of cards. Sen somnade jag i soffan. (Klockan var ju ändå strax efter tio.) Jag vaknade av alla fyrverkerier vid tolvslaget och kunde då gå och lägga mig i sängen. Gott nytt år!