Måndag.

Det var tänkt att jag skulle jobba idag. Men imorse när klockan ringde kände jag inte för det, speciellt inte då mina ögon var så svullna efter all gråt igårkväll, så jag bestämde mig för att stanna hemma. Tog sovmorgon med min älskade sambo till framåt halv elva då jag bjöd honom på frukost på sängen. När vi vaknat till liv åkte vi till affären, där vi handlade upp våra sista slantar innan löning.

Klockan två började Mattias jobba, vad skulle jag då hitta på? Det fanns så mycket jag borde eller kunde göra.
Jag borde ha diskat. Tar våran disk aldrig slut? Tur att vi får diskmaskin snart.
Jag borde ha kollat igenom flyttlådorna jag tog upp från källaren igår. Vad ska slängas? Vad ska skänkas till Second hand? Vad ska sparas?
Jag borde ha städat och dammsugit klart.
Jag borde ha ringt några samtal.
Jag borde ha duschat eller badat och gjort mig iordning inför kvällens möte.
Jag hade kunnat pysslat. Scrappat eller broderat.

Istället för allt detta lade jag mig i soffan med Casper och sov middag. Mycket skönt.
Nu har jag precis ätit mormors pannbiffar med spagetti, så magen är nöjd ett tag.
Nu är det verkligen på tiden att jag hoppar in i duschen, så jag inte behöver stressa.

Kommentarer
Postat av: Sassa

Varför ledsen Linda? <sad

2008-10-20 @ 18:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0