14 februari.

Lördag 14 februari - Alla hjärtans dag.
Själv har jag varit lite ego och mest tagit hand om mitt egna hjärta idag.
Skulle egentligen ha jobbat idag,
men precis som hela veckan har jag mest legat i soffan och försökt krya på mig från denna eländiga förkylning.
Nu, äntligen är jag så gott som frisk.
Var ut på en kortare promenad i finvädret idag, skönt med friskluft.
Köpte ingredienser till marängswiss, som jag mumsat i mig nu, till Melodifestivalen.
Inget firande eller mysigt på alla hjärtans dag alltså, ty Mattias jobbar.
Så jag tänkte att jag ska fixa iordning tills han kommer hem imorgon istället.
Städa fint, ställa fram blommorna och kärleksbrevet, göra mig fin och laga mysmiddag.
Sen får vi se varthän kvällen bär.
Nog om detta.
På onsdag ska jag till Ackis och röntga mig.
Har ont i utsidan av vänster lår, när jag promenerar och så.
När jag var hos läkaren häromveckan frågade han om jag nångång ramlat och slagit låret.
Då fick jag påminna mig om när jag ramlade nerför Saras trappa,
samt förra året när vi var i Åre och jag åkte så fort på längskidorna, så jag gick ikull.
Båda dessa gånger såg jag ut såhär efteråt; på vänster lår:
 
Så det kan vara något som kommer nu i efterhand.
Annars kan det möjligen vara något reumatiskt.
Ja, vem vet? Det där visar sig.

Kommentarer
Postat av: Sassa

Haha, förlåt att jag skrattar, men den gången du ramla var hemsk. Vad var det vi gjorde? Det var du jag och Ida? Jag gick först och bar tallrikar... Jag håller iallafall tummen för dig!

2009-02-15 @ 09:42:23
URL: http://sassaohman.blogg.se/
Postat av: Tessan

Aj aj aj!!

2009-02-15 @ 16:50:45
URL: http://tengstrom.blogg.se/
Postat av: Lina

nejmen aaaj! inget litet mesblåmärke där inte! ses vi imorn, onsdag?

2009-02-17 @ 13:46:50
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Tessis

Linda är duktig och tjänar pengar :)

2009-02-21 @ 16:05:38
URL: http://tengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0