Pling.

Tidigare idag fick jag ett sms från kära kamrat Lina.
Hon frågade vad jag gör om dagarna.
Jag började fundera och kom fram till att jag inte gör så mycket vettigt.
Jag arbetar några timmar ibland.
Om det är fint väder kanske jag badar litegrann.
Städar och lagar matlådor.
Igår städade jag lite i köket. Torkade av fläkten och märkte att vi inte hade något fläktfilter.
Idag har jag inhandlat ett. Tråkigt att lägga pengar på detta.
Speciellt när det är lite knapert i plånboken.
Ekonomin grubblar jag för mycket över nu.
Högst upp på önskelistan just nu står en resa till Kina i höst.
Men det är nog bara att lägga den drömmen åt sidan, ty det kostar några kronor som jag inte har,
och det där med att låna pengar är jag inte så mycket för.
Andra saker som jag gärna skulle göra i sommar är:
Hälsa på Lina i Svärdsjö.
Hälsa på familjen på västkusten.
Åka till stugan.
Hälsa på Sara i växjö.
Putte i parken.
En Bollnästripp till.
Kanske en tur till Åland.
Menmen, det kommer väl en sommar nästa år också?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla skruttan fick medicin, och hon verkar lite piggare. Men det är inte kul ändå.. Åh visst är det lite jobbigt när man vill göra såå mycket men det bara går inte? Hoppas att du kommer iväg till Lina iallafall, en sån semester unnar jag alla! :) Sen är du alltid välkommen hit med! Kraam på dig sötaste Linda

2009-07-08 @ 00:31:54
Postat av: Lina

uschaja. det där med pengar är så störande. det tar så mycket energi o glädje! Men försök trots detta att njuta av de lediga dagarna du har. snart ramlar en hel massa jobb in och pengaproblem blir ett minne blott. ta hand om dig!

2009-07-08 @ 19:06:32
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har två gratis båtresor till Åland från Grisslehamn om du vill ha? De kostar inte så mycket, men ändå :) Grisslehamn är ju inte så långt från Uppsala och därifrån kommer man direkt till Eckerö.

2009-07-11 @ 18:21:10
URL: http://idalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0