Semester.

I midsommar och veckan som var, tog jag mig "semester".
Efter att jag jobbat några timmar på midsommarafton, samt ätit midsommarlunch med Mattias,
packade jag in mig och Casper i bilen.
Vi åkte till stugan. Där var även mormor, pappa och bror.
Far och bror byggde ett båthus. Casper jagade småmöss.

 

På söndagen åkte jag hem igen.
På måndagmorgon var det bara att packa upp och packa i nytt i väskan,
för så fort Mattias kommit hem från jobbet åkte vi norrut, till Bollnäs.
Där stannade vi till torsdagkväll, och schemat var fullspäckat.
Måndagkväll: äta mat, handla matsäck med Sara och Ervin, hälsa på Svensson för att fylla i lite papper.

Tisdag: Vi hämtar upp Sara och Ervin strax efter åtta, för att åka till Delsbo. I Delsbo byter vi transportmedel, till dressin.
Vi cyklade till Forsa, där vi vände. på tillbakavägen stannade vi till i Näsviken för en fikapaus på stranden.
Vi kraschade en gång var, plus att jag råkade köra in i Sara och Ervins dressin, då jag höll på välja godis. Det blev inte så många godisar kvar att välja på sen.
När vi nästan var tillbaka i Delsbo sprang det en älgko med liten kalv över spåret.

   

På tisdagkvällen var vi bjudna hem till Gunilla på middag.
Vi hjälpte även till med att göra hyllan i källaren stabilare. Det blev alla tiders!

Onsdag: Finväder även denna dag, så då blir det vattenskoter med Fredrik på förmiddagen.
Vattenskoter, Gyrotub, ring samt vattenskidor. Lunchade på prästnäset.
Ring var roligast att åka. (okej, jag provade aldrig Gyrotuben eller vattenskidorna).
Det som var mindre roligt var när vi tippade med skotern. Jag tycker inte riktigt om att hamna under vattnet,
speciellt när jag inte är beredd på det.

 

Hem och byta om, för att sedan åka till Alfta på middag.
Sill till förrätt. Stek, potatis och champinjonsås till vamrätt. Rabarberpaj till efterrätt!
Mattias och Fredrik passade på att tvätta sina bilar så de blev skinande rena.
Jag skrev självklart i gästboken.

   

Efter middagen i Alfta begav vi oss till Lillberget, där Saras födelsedag firades.
Saras kalas är alltid sommarens höjdpunkt.
Glada kamrater, lekar god efterrätt och ett besök på tranan.
Lag Stånk-Tommys mot Det näst bästa laget.
Ni kan ju själva lista ut vilka som vann.

   

På torsdagen tog vi lite sovmorgon, skönt!
Vi kollade en sväng i Bollnäs city. Det hade inte hänt jättemycket.
Mattias skulle träffa Svensson och Strand för att prata om resan.
Jag åkte med Marita och Tina till Mobackes en sväng.
Åt mat med grabbarna på Hamregrillen. Åkte med till Svensson.
Där somnade jag i en solstol.
Kenneth kom hem från sin arbetsvecka i Sundsvall, så vi hann träffa honom lite innan vi åkte hem.
Så var Bollnäsdagarna slut för denna gång.

På fredagmorgon packade jag åter om väskan, för att åka till Säffle.
Farbror fyller 60år i höst. Då ska han ut och resa. Därför var det överraskningsfest för honom i fredags.
Släktingar och vänner var där. I present fick han en fin träbåt.

 

Stannade i Säffle över helgen.
Jag och Emma var och badade en sväng på lördagen, annars gjorde vi inget speciellt.

Kommentarer
Postat av: Lina

oooh vilka mysiga dagar!

2009-07-04 @ 16:57:21
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0