Lördagkväll.

Nuså, ska ni få höra vad som blev av min dag.
Jag letade reda på diverse recept, skrev en inköpslista och traskade till affären.
På väg hem blev jag svettig, trots att jag valde att ta på mig vårjacka idag.
Jag kunde tillochmed ta av mig vantarna, utan att frysa om fingrarna.
Väl hemma satte jag igång med bullbak.
När degen jäste, satte jag mig på uteplatsen med en kopp kaffe och njöt av solen en stund, medans jag pratade i telefon med söta mormor.
När bullarna var färdiga fick jag mersmak och bestämde mig även för att baka muffins.
Det blev en sats med blåbärsmuffins och en sats med hallonmuffins.
Så nu är kylen och frysen fyllda med bullar och muffins.
Kom och fika vetja!

Eftersom jag haft fullt upp under dagen, har jag liksom glömt bort det här med mat.
Så nu, nyss, har jag smällt i mig nästan en hel kebabpizza och druckit trocadero till det.
Nu är jag helt slut och om jag känner mig själv rätt, så somnar jag snart i soffan.
Imorgonbitti kommer Mattias hem från jobbet igen. Jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0